Сторінка психолога / Поради вчителям та вихователям
Правила, яких має дотримуватися вчитель щодо невстигаючих учнів
- Не ставте невстигаючого учня в несподівану ситуацію «запитання — відповідь»; дайте учневі можливість підготуватися та обміркувати відповідь.
- Бажано, щоб учень відповідав не усно, а письмово.
- Засвоєння великого за обсягом, різноманітного складного матеріалу не давайте відраду; розділіть його на окремі інформаційні шматки і подавайте поступово, в міру засвоєння.
- Не примушуйте невстигаючих учнів відповідати новий, тільки-но засвоєний на уроці матеріал; відкладіть опитування на наступний урок, дайте учневі можливість опрацювати його вдома.
- Шляхом правильної тактики опитувань і заохочень (не лише оцінкою, а й зауваженнями типу «відмінно», «молодець», «розумниця» тощо) формуйте в учня впевненість у власних силах, у своїх знаннях, у можливості вчитися; ця впевненість допоможе учневі в екстремальних, стресових ситуаціях іспитів, контрольних, олімпіад тощо.
- Тактовно оцінюйте невдачі учня, адже він сам дуже болісно їх сприймає.
- Під час підготовки відповіді давайте час для перевірки та виправлення написаного.
- Якомога менше відволікайте учня, його увагу, створюйте спокійну, а не неврозну обстановку.